Vis enkelt innlegg
Gammel 21-03-11, 13:46   #12
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Tips for å forebygge soleksem?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Sikker på at det ikke er varmen du reagerer på, siden du får eksem selv med klær på?

Varmeallergi/utslett er slettes ikke uvanlig! Kanskje du skulle prøve litt antihistaminer også?

Eksemen kommer på enkelte steder på kroppen, med klær, spes brystet og overarmene er utsatt.

Er jeg litt i sola får jeg det tett i tett i tett der hvor jeg har vært eksponert for sol. Legger, lår, mage, masse masse på brystet, overarmene og en del i ansiktet. Får også på underarmene og hendene...

Nesten litt pussig, men jeg er absolutt like ille hele sol-perioden. Var noen fine soldager i september i fjor, selv da fikk jeg eksem i ansiktet, armene og brystet.

Var så ille noen dager i fjor at folk snudde seg og så med type hakeslepp
Hadde bla fått en del på det ene øyelokket og i områder rundt, så øyet var nesten klistret igjen pga væskende utslett. Lekkert!

Spesiellt kult er det å få myggstikk oppi soleksem-herligheten...

Har bestilt betakaroten, mer kalsium og har begynt å ta omega 3 igjen, blir spennende å se om det hjelper

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat