Kjenner meg godt igjen i tankene til Linn. Synes mye er forvirrende, spesielt dette med å telle/ikke telle kalorier. Noen sier at de må helle innpå litt mer fløte for å få vekta til å gå ned...Noen anbefaler det motsatte. DETTE FORSTÅR JEG IKKE: hvordan kan kroppen kvitte seg med fett hvis vi spiser MER fettenergi enn vi forbruker? Altså: hvordan kan vi gå ned i vekt hvis vi gasser oss i fett og kcal overstiger forbruket? Det strider mot termodynamikkens andre lov (energi kan ikke bare forsvinne eller oppstå av ingenting) Hvor blir energien av??? Derfor er jeg også engstelig for å "slippe meg løs" i denne vidunderlige verden av fett og proteiner, i frykt for å gå opp! Jeg skal i høyden ned bare 3 kg, og har ikke dårlig tid. Men å gå opp vil jeg ikke! Ellers synes jeg LCHF-kostholdet er en åpenbaring, fra den tørre brødskiva mi med et salatblad på! Mitt andre spørsmål er selvfølgelig: jeg ligger på under 20 KH om dagen, men stixen slår ikke ut. Kan ikke noen si det enda en gang at stixene tar feil? For jeg går vitenskapelig til verks og veier hvert enda gram jeg har i meg og beregner karber, så jeg MÅ da være i ketose? Jeg har liksom slått meg til ro med det, jeg da. Takk til dere tålmodige veteraner som orker å svare på de samme spørsmålene om igjen og om igjen og hjelpe oss nyfødte! .