Mental trening og viljestyrke!
Jeg reflekterer over hva som må til for å oppnå varig vektnedgang og livstilsendring. Felles for alle diettretninger, kan det vel slåes fast at ett nøkkelord er mental innstilling og viljestyrke.
Det flotte er jo at det mentale kan trenes opp, og at man kan jobbe med egen motivasjon med å holde rett fokus.
Ser av det som skrives her på forumet, at flere har hatt en dramatisk vektnedgang og i tillegg har de klart det kunststykke og bli der over tid. Her tenker jeg at de som har fått til dette bør dele av sin erfaring når det gjelder det mentale og det viljestyrte fokuset.
Selv har jeg nå passert 5 uker på ketolysekuren og jeg merker betydningen av å drive mental trening. For mitt vedkommende går dette ut på å sette meg små oppnåelige målsetninger. Trening hver dag, spise riktig, få nok søvn, oppmuntre meg selv og andre på lavkarbo.no osv osv.
Jeg har nå oppnådd ca 25% av min målsetning om total vektnedgang (ca 45 kg) og jeg er fast bestemt på å gjennomføre målsetningen, uansett hvor lang tid det vil ta. Jeg har innsett at om det tar 1 år før jeg er i mål, så skal den tiden hjelpe meg til å etablere gode vaner både når det gjelder kosthold og mosjon.
Håper det er flere her på forumet som har tilsvarende tanker 
~ There is no easy way to heaven ~
|