Sv: Kviser av soyaprotein?
Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.
Takk, Photo, det visste jeg ikke. Mora mi gnåler så gæli om noen soyapiller og at de er så bra for henne i overgangsalderen...men jeg tror ikke noe på det skal jeg være ærlig. Interessant å vite om progesteron. Hva ER progesteron? Er det også et hormon?
Det er en ganske lang, men interessant artikkel her! Dette er vel også noe av det mest utfyllende du finner på norske nettsider. Leif Ims, som står bak Futhark forlag, er også allmennlege og hormonspesialist, og jeg har selv vært i kontakt med han i forbindelse med utredningen min, så jeg har fått progesteron og joddråper som skal gjøre hypothyerose og østrogendominansen bedre.
Det er mye i den artikkelen jeg linker til som omhandler overgangsalder, som sikkert kunne vært interessant for f.eks moren din. Jeg sier ikke dermed at østrogen ikke hjelper, for det gjør det jo sikkert, ettersom behandlingen er så utbredt, men det er jo forskjell på om noe virker, og om noe virker bra.
Er veldig spent nå selv om mattheten og konsentrasjonen min blir bedre, for ikke å snakke om at jeg får tilbake min naturlig tykke hårmanke.
Dette ble litt på siden av hva tråden handlet om, men jeg er veldig inne i hormongreier om dagen! 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|