Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-11, 17:31   #7
Tiril77
Seniormedlem

Tiril77 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 48
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Hva er lavkarbo - for DEG?

Jeg er også en av de som aldri har forstått det der med å telle karber, og ha et kosthold på så og så mange prosent fett...For meg dreier det seg om å vite hva man kan spise, og hva man ikke kan spise. Ikke telle og analysere alt...

Jeg har prøvd med masse fett i kosten, og på de ukene la jeg på meg 4 kg!
Jeg holder meg unna de raskeste karbohydratene, men kan unne meg litt frukt hver dag, og litt ryvita (selv om jeg prøver å holde meg unna) jeg spiser mye grønnsaker, egg, kjøtt og fisk. Men jeg holder meg heller til en yoplait 0,0% med nøtter og frø som kveldkos i stedenfor å pøse på med fløte og krem. Og jeg holder meg også vekk fra rømme og andre fete produkter...
Jeg synes ikke det er KRISE å av og til kose meg å unner meg litt godis i helgene, samt at jeg fint kan spise litt poteter eller ris hvis jeg feks er på restaurant eller blir bedt bort på middag (men det er jo ikke SÅ ofte.... )
I hverdagen drikkes det ikke brus, men i helgene kjøper jeg jeg 2 pepsi max som jeg og ungene deler..

Jeg trener zumba/aerobic/ spinning 3 dager i uka i tilegg.. Og jeg tror derfor at jeg kan tillate meg litt mere karber og at kroppen faktisk trenger litt for å kunne fungere på trening..

Jeg har suksessfult gått ned i vekt to ganger.. Første gangen for 3 år siden. Da gikk jeg ned 18 kg på 4 mnd på kostholdet beskrevet over. Trente da 3-4 ganger..
Etter noen sløve år med min x samboer hadde jeg lagt på meg 15 av disse kiloene Satte i gang igjen i høst. Trente ikke den gang, men jobbet veldig mye på den tiden og satt sjelden på rompa.. Mistet 15 kg innen jul..
Prøvde så meg på atkins, for å se om dette var tingen for meg. .Gikk OPP 4 kg på kun noen uker. Så nå er det tilbake på gamle kostholdet, samt trening.. Så får vi håpe det gir resultater

Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat