Sv: Hva er lavkarbo - for DEG?
For meg er lavkarbo 72 karbo eller lavere. På sikt kommer jeg til å gå tilbake til Lutz, men akkurat nå er jeg på ketolyse for å få vekk noen flere kilo.
Jeg er nok enig med deg når det gjelder kaker og godteri, jeg ser gjerne på lavkarbo kakeoppskrifter ol, men lager det ikke. Det er kun jeg som eventuelt spiser det i husholdningen, og da blir det for mye jobb rett og slett. Dessuten smaker det ikke like godt som "ekte vare".
Jeg blir fysisk dårlig av å spise for mye karbohydrater, og fikk det bekreftet igjen på søndag. Da var det fersk kjøtt, suppe og løksaus hos svigermor - og jeg spiste til og med en liten potet. Sønnen min hadde laget rullekake - masse sukker - og jeg tok et par små skiver. Resultat: sterk hodepine, kvalme og verk i kroppen. Måtte bare legge meg nedpå. Derfor gidder jeg ikke spise noe særlig karbo lenger! Jeg gjør et lite unntak når ungene har kokkelert på kjøkkenet, men ikke hver gang. Jeg regnet på hvor mange karbo jeg fikk i meg på søndag - og kom frem til ca 130 - dvs. egentlig innenfor lavkarbo, hvis man går ut fra 150 som en øvre grense. Min grense ligger MYE lavere.
Dessuten betyr lavkarbo at jeg har kuttet ut diabetes medisinene mine, og det er det jammen verdt!