Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-11, 20:35   #11
DrømmerOMbaby
Juniormedlem

DrømmerOMbaby sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
DrømmerOMbaby er på en erverdig vei

Sv: Fort ned i vekt for å bli gravid

Opprinnelig lagt inn av RockStarBaby, her.

Hei!
Jeg er ny er på forumet og jeg har også PCOS og nå skal vi starte vårt nye lavkarboliv fra mandag

Vi har prøvd i tre år på å få barn og det er pga PCOS'n.. Jeg går også på metformin (3x500mg daglig) og skal samtidig prøve pergo denne mnd sammen med lavkarbokosthold. Håper det kan gjøre susen!!

Har lest mye her i mange mnd uregistrert og har lest så mange blogger om lavkarbo så jeg begynner å bli tryggere føler jeg. Det er som det står i den nybegynnertråden at "Kunnskap er makt" stemmer. Jeg synes det er veldig interessant også jeg så jeg leser med glede.

Men, dere som går på metformin, har dere fått beskjed om å slutte når dere blir gravide? Jeg fikk beskjed om det, men dette vet jeg er omdiskutert og det er mange som fortsetter for det kan minske risikoen for SA/MA.. Jeg må vel bare stole på legen min og håper hun har rett da.

Lykke til alle sammen ihvertfall! Kanskje vi kan støtte hverandre her i både kosthold og prøving?

Jeg har fått beskjed om å halvere Metformin-dosen når jeg blir gravid. Hadde en ma i høst, og legen mente da at jeg burde gått på Metformin så kanskje det kunne vært unngått. kanskje kanskje..

DrømmerOMbaby er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat