Tråd: Min babygugge
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-05, 10:08   #1
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Min babygugge

* 3 pærer
* 2 gule epler
* 3 never frosne bringebær

Pærer og epler skrelles og renses for kjærnehus og steiner. Kutt i små biter. Kok alt i omtrent 1 dl vann til eplene er møre, tror jeg brukte ca 10 minutter. Mos med stavmikseren. Avkjøl hurtig i vannbad. Ha i isterningbrett eller isterningposer og frys ned, slik kan du ta opp det du får bruk for etter hvert. Ved bruk av isterningbrett, popp ut terningene når de er frosset, f.x i en isboks. Slik får du frigjort brettene til noe annet.
Jeg knuser og tilsetter som oftest en 2-3 cm bananskalk ved bruk.
Mye bedre enn nestle-gugge.

Serveres enten ved grøten eller i grøten. Alene som mellommåltid/fruktmåltid. Eller som dessert etter middag.

Storebror kan få isterninger i smoothiesen.

Av bær kan jo også bruke sesongens nyplukkede bær. Tenkte selv jeg skulle tigge multer av tanta mi. (jeg bruker å få hver høst)

Sist redigert av Mum 4 2 : 04-08-05 kl 10:50.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat