Sv: Hva er deres typiske frokost?
Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.
Hvorfor er det plaging og pining, så lenge det man spiser inneholder et adekvat energiinntak, med en næringsfordeling som hindrer blodsukkersvingninger? Det er verken plaging eller pining involvert da. Selv har jeg en rytme med to måltider om dagen.
Jeg vet at lavkarbo gjør at blodsukkeret blir mer stabilt og en ikke spiser hver 3 time eller trenger 4-5 måltider daglig, for jeg har levd lavkarbo i 1 år nå og har tidligere også levd lavkarbo i flere mnd. på rad flere ganger. Men jeg synes det blir litt drøyt med vann til frokost, lunsj og kvelds. Kun inntak av mat 1 måltid til dagen og det var middag. Da er det ikke LCHF filisofien mener jeg ( men nå er jo ikke jeg professor heller og jeg sier ikke at jeg har rett) men vedkommende lever heller mer etter filisofien periodisk faste. At en noen dager får i seg kun 1 måltid er jo ikke skandale, men at det til dagllig inntas kun 1 måltid synes jeg personlig er ganske lite. Selv blir det ofte frokost og middag på meg, et lite mellommåltid om jeg ikke har lunsj. Middag og kvelds blir ofte slått isammen, da denne inntas ganske sent mellom 18-20. Men vi er jo ikke like, så alle må jo få lov til å leve slik en vil,men vi har vel lov til å reagere på hverandres matvaner
|