Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-11, 11:55   #45
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hva er lavkarbo - for DEG?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

"Nok" reduksjon må vel være veldig individuelt? Ser ikke helt hvordan man skal ha et fasitsvar på det.

Det er jo forskjell å ha en definisjon som den enkelte skal forholde seg til, eller en mer offentlig definisjon man f eks kan møte diabesforbundet med.
Jeg synes Bit Torres oppummerte dette ok.
Over 150 g karbohydrater er pr den definisjonen ikke en lavkarbodiett, selv om man har redusert karbohydratene.
Selv har jeg jo levd på fedon lenge, og spesielt da jeg fullammet var jeg nok opp i 150 gram karbohydrater pr dag. Og som jeg beskrev til ei venninne, Hvert måltid er et eneste langt c-måltid Altså ganske mye.
Et sted må man sette en grense, og jeg synes det er naturlig å sette den der hvor de ulike diettene her inne opererer.

Men i skillet til Bit torres får man et problem med Eurodietten. Her opererer man jo med lav karbo og lav fett, og den kommer ikke inn under LCHF.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat