Tråd: Min babygugge
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-05, 21:09   #3
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Iset

Så bra!!! Ja det er mye bedre (og like enkelt) å lage moser selv istedetfor de ekle Nestlemosene.
Jeg lager smoothie til vesla hver dag (hun er snart 2 år). Har oppi yoghurt naturell (eller mild vanilje), 1/2 banan, masse frosne bær eller frossen frukt, og et par egg. Hun elsker det.

Heldig dere som kan bruke yogurt. Storepoden min (2 år) har melkeintoleranse og blir uvel og hyperaktiv av melkeprodukter. Yogurt er faktisk noe av det verste jeg kan gi han. Det fører til at han blir "propell" og ikke greier og sovne for natten. Han synger og jodler i senga si, hopper og spretter og vi ser at han ikke har det bra. Stakkars. Sist dette skjedde så sovnet han helt utmattet, 5 timer etter normal leggetid (kl 20). Da hadde han fått i seg 3 ts yogurt ved lunsjtid.

Har prøvd med litt soyayogurt i hans smoothie, greit nok, men ikke samme syrlighet som vanlig yogurt. Men vi får da til bra smak allikevel.

Lagde også fersk babymos i dag. Moste en pærebit sammen med litt avokado. Skled rett ned i gapet på lillepoden (7 mnd). Matglad fyr han. Liker alt til nå. Håper det fortsetter slik.