Tråd: Hva slår an?
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-05, 21:22   #7
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Lillepoden på 7 mnd`er liker alt jeg har prøvd å gi han. Det eneste han ikke vil ha er flaske, hverken med morsmelk, morsmelkerstatning eller vann. Men tutkopp med vann er greit.

Storepoden på 2 år elsker egg, både kokt og eggerøre. Salami. Skinke. Leverpostei. Ost , men det kan han ikke få pga. melkeintoleranse. Han liker også soyaost, men ikke på samme viset som vanlig ost. Liker det meste av kjøtt, og elsker pølser. Litt kresen på grønnsaker, potet og fisk, men spiser masse av dette når han er hos bestemor eller mormor. Glad i pizza og melkefri lasagne. Strør over knuste tacoskjell i steden for ost.
Avhengig av majones nesten som andre barn er avhengig av ketchup. Liker det meste av frukt og bær, men helst myke typer. Dvs. han spiser eple også, men spytter den gjerne ut halvtygd. Virker som om han ikke liker å tygge noe særlig.
Veldig glad i tran!!!
Spiser brød, selv om han helst bare vil ha pålegget.

Er sensitiv for maten han får i seg. Blir det for mye av det jeg kaller "raskmat" dvs. mat med mye sukker/høy GI, så er han "opp som en løve og ned som en skinnfell". Heldigvis så har pappan også begynt å se dette. Og han sjokkerte meg her en kveld ved å lage eggerøre servert med salami og lindbergbrød til han. Da fikk jeg hakaslepp. Så noen av mine kunnskaper begynner å synke inn tror jeg.