Savner ketogent kosthold
Etter 6 måneder på ketolyse, 10 kilo ned og et kolesterol som økte til 9.7........har jeg nå godt over til Fedon-kost for å få ned kolesterolet. Det har noe med at mange i min familie er rammet av hjerteproblemer, derfor kan jeg ikke ta sjansen på å leve på alt dette deilige fettet mer...
Har lest meg opp på Fedon, lånt en bok og laget middager fra oppskrifter funnet her eller i boka.
Har byttet ut fløte, rømme, smør, ost og CF med olivenoljer, kesam light, vaniljekesam light, store havregryn, linser, bønner osv.
Ca 10 dager siden omlegging.
Resultat:
Sulten - veldig ofte. Jeg snoker etter noe godt hele tiden, fyser. Det gjorde jeg ikke på ketogent kosthold, dvs jeg kunne kose meg mye mer med "lovlige" søtsaker/kaker. Nå er disse godsakene for fete for mitt nye kosthold.
Savner FETT, savner masse smeltet ost, savner ketogent kosthold 
I dag tenkte jeg at jeg får lage noen muffins, de spiste jeg titt og ofte før. Omtrent alle kake/muffinser inneholder mye smør, fløte, fett osv...........altså jeg kan ikke spise dette så ofte som før
Nå går det i bær og vaniljekesam light....nesten hver kveld.
Vekta har iallfall ikke økt, kunne jo ønske den gikk litt ned. Jeg føler nå at jeg er på vanlig lavkalori-slankekur: Mer sulten og absolutt mer fysen enn på ketogent kosthold...
Syte-innlegg....ja 
|