Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-11, 02:05   #4
Tidl. medlem
Gjest

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent

Er ganske ny her selv, men har da litt kunnskap om anatomien våres for dét!
Du sier du stresser? Stress ned og la hjernen få hvile litt. Tror Torkil (lege - ketolyse.no) har nevnt noe om dette ang. stress og vektreduksjon.

Ellers har jeg lest meg til at god søvn (6-8 timer), daglig mosjon og mindre stress i hverdagen er med på å gi kroppen en fin balanse i livet.
Mange kjærringråd om god søvn og timene før du legger deg. Det at jeg sitter foran pc'n nå, er ikke akkurat et godt eksempel.. hehe...

Er du fortsatt student, så kan jeg skjønne at det er liten tid og rom for trening da det er oppgaver hele tiden som har en dead-line. Det beste jeg kan si, er å prøve å finne en fin flyt i hverdagen med måltider, mosjon og arbeid.
Vet ikke hvordan livet ditt er med den typisk norske "helgefylla", men det resulterer så og si aldri i noe bra etter min erfaring. Derfor har jeg kastet bort alkoholen og tar meg tid til viktigere ting. Venner kan man finne på mye mer enn å feste med

Koffein er det mye for- og motargumenter for, men for meg så har ikke kroppen min godt av det.

Nerthus skriver mye bra, og jeg er enig.

Etterhvert som du føler for det, kan du begynne å jogge lett i et tempo hvor du kan føre en samtale uten problemer. Dette er med på å øke fettforbrenningen ytterligere. Her er det da mest fettforbrenning og litt kondisjonstrening, dóg ikke mye.
Skal du noen gang føle for å trene kondis, trén i intervaller. Kondisjonstrening kan du finne mye informasjon om på nettet.

Men det viktigste er som sagt å være i daglig aktivitet, stresse ned, IKKE STRESSE NÅR DU SPISER hvis du har en avtale e.l.

Har du ett målebånd kan du f.eks måle deg rundt navlen og låret (evt. biceps og bekkenet/rumpa) en gang i uken for å se om det skjer noe. Har du ikke ett målebånd, kan du kjøpe det på proteinfabrikken.no, for eksempel.

Det viktigste er nok ikke vekten du skal fokusere på, men fettprosenten.
Husk også at muskler veier 4 ganger mer (tror jeg) enn fett.
Jeg er i samme situasjon som deg nå, har gått ned ca. 20 kg kroppsfett, skal ned 10kg til, og etter det vil jeg fokusere på fettprosenten. Jeg har gått på pulverdiett (easylife) i snart 9 uker, og tenker meg over til noen uker med ketolysemat, før jeg går over til LCHF med ca. 60-70 KH om dagen.

Vil avslutte med å ønske deg lykke til videre!

Mvh Phrode

Svar med sitat