Vis enkelt innlegg
Gammel 26-03-11, 14:01   #23
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Savner ketogent kosthold

Opprinnelig lagt inn av Nero, her.

Stig Bruset står bak "spis-deg-slank". Jeg synes liksom det er litt vanskelig å bytte lege når jeg har hatt min lege siden jeg var 16 år. Han vet helt klart ikke nok om LCHF eller ketolyse, men var positiv til lavkarbo. Han har flere pasienter som har rast ned i vekt med Lavkarbo, men ingen som har hatt sånn økning i kolesterolet som meg

Heller ikke så lett å "belære" en lege, men jeg må ta en prat med ham neste gang når det gjelder lavkarbolegenes syn på kolesterol. Kommer også til å printe ut div som jeg kan vise til.

Håper det går bra med deg

Jeg mente ikke at du skulle bytte lege, men det lov å få en second opinion også i Norge. Og han er jo nærmere Drammen enn Hexeberg tenkte jeg. Og hvis du har hatt samme lege siden du var 16 så er vel ikke han helt ung lenger heller? En allmenlege kan jo ikke vite alt om alt heller, så det kan ikke være noe problem å innhente råd og veiledning fra en annen lege når det gjelder spesielle tilstander? Det er jo det vi stadig gjør når vi blir henvist til spesialister. Jeg mener jeg har lest at blodtrykket er mye viktigere enn kolestrol når det gjelder hjerte-/karsykdommer, og at høyt kolestrol ikke er ensbetydende med hjerteinfarkt men husker selvfølgelig ikke hvor.

Det går bra med meg, har fått sjekket kolestrolet og mitt har gått ned faktisk. Legen min er veldig fornøyd med både blodsukker og andre blodprøver Og jeg var jo lettet også siden jeg trives godt med kostholdet jeg også. Så jeg tenker sånn at hvis jeg var deg ville jeg spandert på meg en time hos f.eks Hexeberg og fått en grundig gjennomgang av kolestrol og andre blodprøver for å høre hva andre mener. Det virker som om legen din følger de oppsatte rådene for høyt kolestrol, nemlig medisin. Siden det er en del nyere forskning på dette så kan det hende at legen din ikke er helt oppdatert?

Jeg er ingen ekspert på dette, jeg har bare litt tanker om det

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat