Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 14:44   #45
bevaremegvel
Medlem

bevaremegvel sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tillater dere å kose dere og eventuelt når?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Det er jo ikke det at KOS=MAT som er problemet. Det er jo mengden. At plutselig godteri og ekstra god mat i helgene plutselig skal bli fy fy fatter jeg ikke.

Det som er problemet er jo at vi spiser godteri og biff til hverdags. Det kan jeg være enig i om at hvis man har blitt feit av å overspise så kan man tenke pådet.

Men å komme med pekefingern og si at man ikke kan kose seg med mat og godteri i helgene blir for meg heeeelt bak mål. Mat er kos. Mat er sosialt. Og om man begrenser mengden og ikke koser seg hver dag så er det ikke noe problem.

At noen kan ha hatt litt ekstra problemer med overspising og kanskje må gjøre noen grep og kutte ut godteri totalt og heller se en film for å kose seg har jeg full respekt for. Men når noen spør hva som er lov på denne dietten når man skal kose seg blir det for meg litt for dumt å komme med denne regla.

Det er klart man har lov til å kose seg med mat. Det er klart man kan spise kaker og godteri engang i blandt. Men det er denne hverdagskosen som gjør deg feit. At du ikke klarer å begrense deg. Og er det slik at du spiser litt godis og kaker i helgene også gjør det at du blir helt fra deg av godterisyke og bare fortsetter og fortsetter, ja da kan jeg skjønne at du må kutte det helt ut en stund. Men for meg og mange mange andre er ikke dette så stort problem. Jeg kan fint kose meg med ekstra god mat i helgene, eller spise litt godis uten å ta helt av fordet om.

Dette er min mening værtfall. SIkkert ingen fasit det heller

Marius

jeg signerer her jeg akkurat det samme som jeg tenker om dette

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat