Tråd: Lei nå
Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 18:09   #20
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Lei nå

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Hei Mithila

Leit å høre at du så langt har sliti med å gå ned i vekt. Synes du har fått mange fine svar.

Jeg synes i grunn kanskje ikke det er så rart hvis du sliter med å gå ned i vekt dersom du laktoseintoleranse og har tilført kroppen laktose. Da må jo kroppen jobbe med å håndtere dette i stedet for å gå ned i vekt. Så jeg tror du har all grunn til å være optimist med tanke på vektnedgang dersom du kutter meieriprodukter som nå forstyrrer kroppen din.

Dersom du ikke får ønsket vektnedgang etter å ha kuttet meieriprodukter kan det kanskje være nyttig å sjekke om du er insulinresistent, dette kan du sjekke med blodprøver. Å gå ned i vekt med insulinresistens er som å slanke seg med håndbrekket på. Da kan ketogent kosthold være til god hjelp.

Ser du har blitt anbefalt å sjekke næringssammensetningen din. Det er en del som får god effekt ved å følge litt med på proteininntaket også. Dette fordi evt overskuddsprotein kan påvirke blodsukkeret. Noen spiser mye proteiner på lavkarbo. Fort gjort å erstatte karbohydratene med proteiner i stedet for fett. En anbefaling jeg har fått er å spise ett gram protein pr ønsket vekt. Altså er ditt mål å veie 75 kg, bør proteininntaket være på 75 gr om dagen. Har du pleid å ligge høyere enn dette i protein, og skal redusere, trenger du kanskje å øke fettinntaket en del (noe som også kan sette fart på forbrenninga).


Fortsatt lykke til .

Tusen takk for gode ord! Det blir spanande å sjå om det skjer noko no når eg kutter dei fleste meieriprodukt, eg skal kutte kraftig ned på ost, og kutte ut det andre, men beholder også smør foreløpig.

Utrulig kva dei puttar melkesukker i, til og med p-pillene mine inneheld laktose!

No har eg ein heil kylling i ovnen, skal ete kylling med litt hjertesalat, grønn paprika og sopp. Har bacon over kyllingen for å få opp fettkvoten litt, samt at kyllingen er smurt inn med smør, trur det blir bra!


Men eit lite spørsmål, korleis skal eg auke med fett når eg samtidig skal halde karboinntaket nede? Olje og avokado? For bacon osv har vel også ein del protein? Kan eg bruke spekk?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat