Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 19:10   #7
sta
Juniormedlem

sta sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
sta er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater etter trening?

nellie: det går mye i tunfisk på boks, hjort, elg, torsk, kylling og fram til nå noe egg (enkel frokost).
laks savner jeg, men siden jeg syns oppdrettslaksen er så ekkel er jeg på stadig jakt etter fet fisk jeg kan spise uten å føle at jeg spiser søppel. det er kanhende ikke noe i det, men jeg misliker det veldig, så det utgår når jeg ikke finner fet villfisk.

proteinpulver (whey) er med siden jeg liker sjokoladesmaken kjempegodt og blir litt lei av stadig spising. jeg bor alene og har derfor luksusen med å lage den maten jeg selv vil ha, og må ikke ta hensyn til noen andre enn meg selv.

nøtter, avocado god olivenolje og fiskeolje står for fettkildene, stort sett. melkeprodukter har utgått en stund siden jeg sjekker om det kan være en "brems", og når pollensesongen tetner til må jeg ta stilling til om nøttene må byttes ut siden jeg har blitt litt pollenallergisk de siste par årene og har lest flere steder at nøtter kan forsterke allergier.

kokosolje er i skapet, men jeg takler ikke "solkremsmaken" og vurderer å teste en annen type enn cocosa extra virgin som står ubrukt akkurat nå.

lørdag er hurradag, da blir det kaffelatte på kafé og en muffin eller en bolle eller noe annet jeg kan ha lyst på, eller en middagsrett jeg ellers ikke har rom for.
jeg har en lekker liten gramvekt på kjøkkenbenken og kan siden jeg altså bor alene tillate meg å være litt streng på alt.

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat