Sv: Skeie ut en helg i påsken
Jeg har holdt på siden Mai ifjor, og har hatt 2 planlagte sprekker av 2-3 dagers varighet siden da. Jeg har som deg mange kilo som skal av, så her snakker vi et par år for å komme i mål.
Det som er min erfaring er at det er veldig godt å ha så god kontroll at jeg faktisk kan ha en slik planlagt utskeielse og stoppe akkurat den dagen jeg har planlagt på forhånd.
Resultatet har vært at vekten har gått opp ca. 2 kilo i løpet av de dagene, og så har det gått 3-4 dager for å få de vekk igjen.
Men det aller beste med disse to erfaringene, er at jeg overhode ikke vil tilbake til gammelt kosthold, jeg stortrives på LCHF, og disse 2 helgene har bevist det i stor grad.
Jeg tror ikke at selv om man pøser på med fett og all den deilige maten vi kan spise på LCHF så er det ensbetydende med at man aldri mer har lyst på godteri, pasta eller lignende. Jeg har av og til lyst på smågodt, fordi at det rett og slett er veldig godt, eller god sjokolade. Og jeg savner loffskiven når jeg spiser reker . Men det er ikke sånn at lysten river og sliter i meg, jeg lar være uten at det er problematisk.
Tror alle må finne sin egen måte å gjøre dette på. For egen del, så har jeg ingen flere sprekker planlagt, for jeg blir rett og slett litt dårlig av det, men greit å ha gjort seg den erfaringen også.
|