Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-05, 15:50   #11
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kom plutselig på noe jeg pleier å lage når jeg har lavkarbo tortillas. Du kan bruke vanlige.

Du trenger en stekepanne som har diameter omtrent samme størrelse som tortillaen. Bruker du små tortillas er 20 cm stekepanne og 2 egg passe. Bruker du litt større tortillas er det greitt med 3-4 egg alt etter størrelsen.

LAKS & EGGERØRE RULLADER

Lag "eggerøre-pannekaker" - hver av av 2 egg, 1 ss fløte, salt & pepper. Stek på begge sider og legg til kjøling. Del hver "pannekake" i to på tvers.

Legg en tortilla underst. 1 tynt lag issalat eller annen salat/ruccola på ene halvmånen, smør majones på salaten, legg på 1/2 eggepannekake og noen skiver røkelaks oppå der igjen. Hvis du bruker issalat eller vanlig salat i bunnen gjør det seg godt med et par blader ruccula oppå lasken igjen. Bergynn å rulle fra den siden du har fyllet. Det vil forskyve seg litt, det er derfor du ikke skal legge noe på den andre halvdelen. Pakk "pølsene" tett inn i matpapir eller gladpack og legg til kjøling i kjøleskapet. Rett før servering stikker du lange tannpirkere gjennom rulle på tvers og skjærer i skiver (sånn at det er 1 tannpirker tvers igjennom hver skive). Legg på fat og server !

Jeg pleier av og til og lage slike fylte tortillas til matpakke lunch på jobben. Da skjærer jeg dem ikke i skiver altså. Jeg får aldri ha dem i fred !