Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-11, 14:56   #71
Maryrose
Medlem

Maryrose sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Oj, her var det kommet mange svar! Tusen takk!

Nerthus, forslaget ditt høres vidunderlig ut, men tror ikke jeg tør ta sjansen! Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å ese ut igjen med en gang... Da er jeg nesten mer fristet til å kjøpe Nutrilett. Men jeg ser poenget ditt, selv om det virker litt for godt til å være sant når det gjelder meg. Vi er jo omtrent programmert til å tenke motsatt... Hvorfor er man ikke utstyrt med en forbrenningsknapp...bare å trykke når forbrenningen går ned. Det hadde vært noe det! Og forresten, jeg spiste jo 2-300 kal mer de første 4 ukene uten at noe skjedde.

Dersom denne 'teorien' holder stikk skulle vel mine 2 nylige sprekker økt forbrenningen min?

Du må fortelle hvordan det går med deg Nerthus når du øker matinnta

Opp til 3000 kalorier, Maylinn?? Oj, gjelder dette de som skal ned mest eller generelt? Hvorfor er spranget så stort, fra 1500 til 3000? Kunne de som spiser 1500 gått ned like mye eller mer om de spiste 3000? Tenk å kunne fråtse så mye i godsakene og allikevel gå ned, en drøm!

Jeg har også en lang og broket historie mht vekt og har prøvd mye. Jeg har/har hatt mange begrensinger for meg selv mht mat. De siste årene har jeg hatt et mer normalt forhold til mat, men spiseforstyrrelsen ligger på lur hele tiden. Tanken om at jeg MÅ bli tynnere for å kunne leve et fullverdig liv dukker jevnlig opp, selv om jeg er på god vei mot å akseptere meg selv til tross for ekstra kilo. LCHF var vanskelig å starte med, det var jo sååå mye ulovlig mat! Jeg tror dette kostholdet er den endelige veien ut av matuføret mitt, så jeg vil svært gjerne fortsette.

Jeg skulle likt å snakke med en ernæringsperson som er god på LCHF. Er det noen som kjenner til ernæringsfysiologer som kan dette i området Sandvika/Asker/Drammen?

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat