Sv: Gjør deg bikiniklar med Drevon
Sitat:
Går bare opp......gir snart opp.
Innsendt av: Kristin, 28/03 - 2011 kl. 09:43
Jeg har lagt på meg 10 kg som jeg må bli kvitt. Jeg er sykemeldt for tiden og har god tid til å trene, noe jeg også gjør. Jeg går lang tur hver dag og trener styrke 2-3x i uka. Bruker Udo choise og hvetegress. Jeg mener selv at jeg spiser sunn mat, og koser meg i helgene med et glass rødvin. Noe man må kunne unne seg. Jeg har kryssallergi til pollen og må holde meg unna endel frukt, grønnsaker og nøtter. Dette gjør det vanskelig med sunne mellommåltider synes jeg. Jeg har tidligere forsøkt lavkarbo og gikk ned 8 kg. Klarer ikke nå å holde meg fast til det pga at det ble for ensformig. Dette pga matallergien. Tror egentlig jeg blir for fokusert på slanking og spiser for lite på dagtid, og blir sulten til kvelden. Må ha litt cottagecheese el. knekkebrød til kvelds. Jeg er 180 cm høy og veier nå 84 kg. Jeg merker at det går utover selvtillit og humør. Kan du hjelpe meg?"
Hei, Kanskje du kunne ha nytte av allergisprøyter? Dessuten kan du kutte ut hvetegress og Udos choice, det har ingen dokumentert effekt. Det springende punktet er kanskje om du virkelig er motivert? Sett opp en liste over fordeler og ulemper ved å gå ned i vekt, og finn ut om du vrikelig vil satse på sunnere levevaner og vektreduksjon. Dersom du sier at DETE vil jeg, og DET ER MITT PROSJEKT, så er det bare å sette i gang! Det finnes mange fornuftige opplegg du kan få hjelp til å systematisere registrering, samle oppskrifter, spare på viktige erfaringer og få dokumentert kunnskap; vektklubb.no er ett slikt sted. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon
Jeg reagerte på svaret han gir denne jenta jeg.
Hvordan kan han tvile på at jenta er motivert. En som ikke er motivert går vel ikke tur hver dag pluss trener styrke 2-3 ganger pr uke.
Og selv om han mener at hvetegress og Udos Choice ikke har dokumentert effekt så trenger hun vel ikke kutte det ut. Selv bruker jeg ikke Udos Choice, men er vel mange her inne som gjør det.
Og har rådene han gir dokumentert effekt da....????
|