Sv: Gjør deg bikiniklar med Drevon
Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.
Enig også at mange nok ender opp med for lite energi inn totalt sett - og frostrier på lavkarbo kan kanskje være et symptom?
Lavkalori vil gi deg nedsatt metabolisme. Kjennetegnet på lavere energiomsetning i kroppen er kuldefornemmelse i ekstremiteter som tær og fingre.
Jeg EIER ikke sultfølelse men bruker måltid som en måte og bryte opp dagen på pt (hjemme sykmeldt) - jeg har lurt mye på hvorfor man ikke blir sulten på lavkarbo generelt? MEN når jeg spiste MYYYYE mat på lavkarbo (første 6mnd) var jeg kronisk sulten selv om jeg spiste meg stappmett. Noen tanker om årsak til dette? Vet andre også har opplevd dette.
Har ikke direkte opplevd dette selv, men har av og til opplevd at jeg spiser av ren kjedsomhet, og ikke for at jeg er sulten.
Det er vel ingen tvil om at vi generelt burde spiser mer innmat... blodpølse og leverpostein er det som jeg kommer på i utgangspunktet. Sambo spiser glatt griselabber med hud og alt (grøss) men det klarer jeg faktisk ikke Kanskje det hjelper å spise passe stekt svor? Og stekt kyllingskinn?
Glysein finner du også i bein - så en god suppe laget av margbein eller f.eks oksehale vil gi deg en kraftig kjøttkraft som du kan meske deg med. Du kan også lage hønsebuljong av kyllingskroget. Svor er også en god kilde til glysein. Ja til ribbe hele året! Du finner også god kilde til glysein i ting som spareribs etc. Jo nærmere beinet kjøttet ligger dess bedre er det. 
|