Sv: Normalvektig, men høy fettprosent
Opprinnelig lagt inn av Treningsfrik, her.
Jeg har lært at kroppen stabiliserer seg selv på et passelig fettprosentnivå. Tror det gjelder de aller fleste.
Når jeg hadde en fettprosent på 24.5 hadde jeg muffinstillegg og dobbelhake, ikke særlig til å trives med. Skjønner deg godt jeg. Når jeg gikk strengt på lavkarbo lå jeg stabilt på en fettprosent på 18,5.
Ellers synes jeg rådene du har fått er bra.
Det har du jo rett i. Jeg vil bare presisere at fettprosenten er normal. Den er ikke helseskadelig høy, eller høy per se.
Tro meg, høy fettprosent har jeg førstehåndserfaring med. Da jeg veide rundt 80 kilo (jeg er 167 cm) var fettprosenten min på 40%! Det er temmelig drøyt når man tross alt ikke har SÅ mye overvekt. Det var ikke snakk om muffintops, men heller en overeset deig med dobbel dose gjær! 
Det jeg vil fram til er at den fettprosent på 24,5 ikke er noe å stresse med, så lenge man ikke har typ alt rundt magen. Som du jo også sier, så vil dette stabilisere seg med et godt sammensatt lavkarbokosthold, og så kan man jo trene litt også, da. Muskler tar jo tross alt opp mindre plass enn fett. (Men det veier ikke mindre, da, selv om folk sier det hele tiden! ).

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|