Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-11, 17:38   #16
Mill
Medlem

Mill sin avatar

Medlem siden: May 2010
Alder: 41
Mill er på en erverdig vei

Sv: Plastisk kirurgi

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ta smertestillende jevnt hver 4-6. time de første dagene. Det er viktig at du ikke har mer smerter enn at du kan bevege deg en del for å forhindre blodpropp og øke blodgjennomstrømningen for bedre groing og mindre sjanser for infeksjon!
Sørg for på forhånd at du har nok puter både i sengen/sofaen/godstolen til å kunne leire deg mest mulig smertefritt.
Pass på at noen kan være sammen med deg det første døgnet.
Ikke vær redd for å be om hjelp!
Ikke dusj før du har klarsignal fra kirurgen. Tar ikke mange dagene. Du skal jo ikke akkurat på trening og en vaskeklut har holdt nordmenn rene i århundrer!

Skal oppdatere om jeg kommer på noe mer!

Skal du sy magemuskler, forresten?

Takk! Tenkte jeg skulle lage meg et lite rede på sofaen til de første dagene, så jeg slipper å rusle rundt mer enn jeg må; Bøker, strikketøy, pc, PlayStation + +, samt diverse smertestillende og andre nødvendigheter. Og så har jeg min kjæreste som skal være hjemme sammen med meg noen dager, som jeg kommer til å bosse litt rundt

Og så skal jeg vaske huset før operasjonen, så jeg slipper å se på hybelkaniner som formerer seg uten at jeg kan gjøre noe med det

Tror ikke jeg skal sy magemuskler. Både kirurgen og sykepleieren jeg møtte på konsultasjonen (som trykket, klemte og poket på meg) var imponert over magemusklene mine og spurte om jeg trente mye, men jeg tror nok at mine magemuskler heller er sterke etter et halvt liv med å holde magen inne
Har ikke fått barn (har heller ingen planer om dem for øyeblikket), og det har nok reddet meg fra å måtte sy magemuskler.

Gleder meg til å løfte puppene også, men det vil jeg ta etter sommeren, når jeg slipper å gå med kompresjon i 30 plussgrader