Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-11, 20:05   #31
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Diabetes type 1 og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av FrøkenBianca, her.

Tanken på litt feil i kosten med for mye proteiner har slått meg også, men samtidig så får jeg det ikke helt til å stemme det heller.. Jeg er ikke akkurat overvektig, så gjør jo det her for helsen sin skyld (og minuskiloene er bonus)! Jeg spiser som regel egg og smør til frokost, så en middag med salat og kjøtt.. og noe osteruller inni der/skinkeruller..
var veldig flink på veiing og måling i starten, så kanskje jeg skal gå tilbake til det igjen.. Har gått over til å litt mere høre på hva kroppen trenger, så lenge jeg ikke hiver innpå mye karbo.. og som jeg skriver så gikk det jo kjempefint så lenge den infeksjonen ikke er/var tilstede...
Nyrene mine har fått kjørt seg hardt også, og en UVI gjør at nyrene skiller ut mere protein.. I tillegg til en akutt nyresvikt for noen år siden så prøver jeg nå å være litt forsiktig med de, og jeg står på forebyggende medisiner.. Har likevel sett at proteinene forsvinner sammen med infeksjonen.. så .. ja, blir litt rådvill!! Kan det være at kroppen er gått i sparebluss?! at den omgjør og forbrenner slik det passer den!? har skjønt det sånn at fett ikke kan omgjøres til glukose, men jeg begynner jo litt å lure noen ganger med den kroppen min!:P

Men protein kan jo omgjøres til glukose........

Øke fettinntaket på bekostning av proteininntaket?

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat