Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-11, 20:19   #1
Olive Oil
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Hva med resten av familien?

Er helt fersk på forumet, og har selvfølgelig masse å spørre om. Mye finner jeg ved å søke, men det er én ting jeg ikke har funnet noe om. Hva er erfaringene deres når det gjelder resten av familien? Min familie består av tre barn og en samboer. Eldstemann på 18 er egentlig ganske kresen når det gjelder "vanlige middager", men er åpen for det meste. Han vil ikke bli noe problem sånn sett. Mellomste på 13 har diabetes 1, og her må jeg jo tenke meg nøye om før jeg prøver å gjøre noen vesentlige forandringer i hans kosthold. Hadde han vært hos meg hele tiden ville det nok gått bra, men han er hos sin far annenhver uke. Det vil derfor være umulig å få noen rutine på ting, og jeg er redd det vil påvirke ham mer i negativ enn positiv retning da. Lillemor på 8 er glad i mat, men unngår helst fisk og poteter.

Dette høres kanskje ille ut, men det største problemet er nok sambo. Han er ekstremt kresen, og er avhengig av pottit, brødskiver og kaker. (noe som er endel av årsaken til at jeg har lagt på meg 20 kilo etter at vi ble samboere..) Jeg kan da opparbeide meg nok viljestyrke til å motstå fristelsene han kommer med, jeg kan også lage ekstra mat til de andre, men det er dette med fettet da. Jeg må altså holde meg til lite karbo/mye fett. Jeg kan jo ikke nekte de andre å spise den fete maten, så hvordan vil det påvirke dem som da spiser karbo som vanlig? Ender jeg opp med å gjøre hele familien til blubber?

Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat