Gul diare som ingen ende vil ta ... Løper og løper ...
Enda en bæsjetråd. 
Har nå brukt opp snart en toalettrull i dag - og begynner å få kommentarer på at toalettrullene forsvinner fortere enn vi rekker å henge dem opp ...
Begynte i forige uke igjen på ketolyse etter å ha hatt en planlagt sprekk en uke pga depresjon . I slutten av forige uke, så kjøpte jeg noen atkinsbarer som var sinnsykt gode, men fulle av maltitol - og resultatet ble selvsagt diare ... ok, det var jeg klar over. Men nå er problemet at diareen stopper ikke.
jeg har holdt på mange dager nå med først litt normal avføring, så flytende med klumper, og så til slutt bare farget vann.
Gult på farge. Og lukter eiendommelig vondt, og gjør meg sår en viss plass etter noen gangers løping 
Når den er litt fast, så er den veldig lys brun, og litt flytende.
Nå i kveld har jeg vært på do minst tre ganger i timen - minst ... i følge kjæreste - og det er så ille at jeg bare spretter opp og løper på do med beina i kryss og kler av meg på veien , før jeg omtrent stuper inn på badet og når toalettskålen i siste liten. Så bare fosser det ut av meg, og jeg forstår ikke hvor alt kommer fra, skulle tror jeg hadde drukket minst 20 liter av gul saft ... men jeg har altså ikke det. Drikker svak funlight stort sett, og ikke kjempemasse.
Har tatt Imodium et par dager, for å få orden på dette, og det stopper diareen sånn midlertidig så jeg kan ut og handle f.eks - men så er det påan igjen dagen etter, eller timer etter.
Synes det er rart at det har holdt på så lenge, og at det ikke gir seg.
Fant dette på forumet da jeg søkte på emnet:
Gul
Er avføringen gul, rennende, fet og ekstremt illeluktende skal du kontakte lege. Det kan tyde på problem med bukspyttkjertelen, galleblære eller leveren, som normalt skal hjelpe kroppen med å fordøye fettet vi spiser.
Fettholdig
Fettdråper i toalettskålen kan være et symptom på cøliaki (sykdom som fremkalles av gluten og fører til at tarmtottene i tynntarmen ødelegges) og flere andre sykdommer. Se under gul avføring. Sjekk hos legen.
Diaré
Skyldes ofte virusinfeksjoner, matforgiftning eller bakterier. Mikroorganismer irriterer slimhinnen i tykk- og eller tynntarmen og væskeinnholdet i avføringen blir for stor. Det er viktig å erstatte væsken ved å drikke mye. Oppsøk lege om du blir dehydrert, får blodig diaré eller hvis avføringen inneholder puss og gult slim. Det samme gjelder hvis du har kronisk diaré, som ikke går over etter noen dager. NB: Vær svært obs når små barn får diaré. De blir lettere dehydrert og må oftere på sykehus for å få tilført væske.
Bløt
Dette betyr at kroppen ikke suger opp væsken i avføringen og kan enten skyldes at du spiser usunt, eller om det er et regelmessig problem, at du har en matintoleranse mot for eksempel laktose. Sjekk hos legen. Forsøk også å øke fiberinntaket og spise næringsrik mat.
Harde kuler
Dette tyder på at fordøyelsen din er treg, og at du har for lavt inntak av fiber og vann. Spis derfor ting som svisker, linfrø, frukt og villris. Unngå lette karbohydrater og sukker.
Har i perioder nesten forstoppelse - men så ender det med diare da, når det liksom løsner opp ..
Noen som har tanker om dette, bør jeg til legen, kan jeg prøve med magebakterier? Idoform? noe annet?
Blir gal av å ha det slik - det er ikke alle steder man har toalett, føler meg fanget inne for tiden ..
|