Tråd: Min babygugge
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-08-05, 20:58   #7
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nooria

Skatten min på nesten 2 spiser/drikker smoothie hver dag. I den har vi

egg
banan
det vi har av frukt
en eller flere typer bær
Udo`s choice
evt.annen olje
evt. nøtter

Han elsker det!

Det jeg savnet da han var bare noen mnd gammel var gode proteinkilder som babyer tåler. Jeg begynte relativt tidlig med eggeplomme og nøtter, men de første mnd kunne vi ikke bruke det. Dersom poenget er at maten skal ligne på morsmelk i næringssammensetning blir bare frukt og grøt ikke helt riktig.

Jeg er enig med deg der Noria. Savner også proteinkilder. Spesielt siden jeg er litt varsom med nøtter og egg. Førstemann var allergisk mot egg (er det heldigvis ikke lenger), har melkeintoleranse samt at han har peanøttallergi. Selv om peanøtter ikke er i slekt med andre nøtter, så ble vi anbefalt å holde han unna andre nøtter også. Er derfor litt "overdrevet" forsiktig med barn 2.

Men har lyst til å prøve med eggeplomme etter hvert. Hvor mye ga du første gangen? Ga du det i sånn ferdig hirsegrøt fra Holle, eller kokte du selv fra bunnen? Hvordan gjorde du det?