Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-11, 23:46   #47
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Gjør deg bikiniklar med Drevon

Opprinnelig lagt inn av nerthus, her.

jeg eier ikke sultfølelse men bruker måltid som en måte og bryte opp dagen på pt (hjemme sykmeldt) - jeg har lurt mye på hvorfor man ikke blir sulten på lavkarbo generelt? Men når jeg spiste myyyye mat på lavkarbo (første 6mnd) var jeg kronisk sulten selv om jeg spiste meg stappmett. Noen tanker om årsak til dette? Vet andre også har opplevd dette.


Jeg har en teori om det. Det kan være at du kom for høyt i kh. til at du fortsatt manglet sultfølelsen.
Jeg har hatt det slik når jeg har spist over 25g i kh.... Har vent meg til at det kjennes ut som jeg er sulten, men jeg vet jo at jeg ikke er det så jeg spiser ikke annet enn det jeg skal ha... Nå når jeg spiser så mye som 3500 kcal per dag er det tydelig at kh-nivået påvirker sultfølelsen selv om jeg bare spiser 5,72% kh.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat