Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-11, 10:40   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg få i meg for lite karber?

Jevnt de fleste er i ketose ved 15-20 grams daglig karbohydratinntak - da er det ikke noe poeng i å gå lavere, det er ikke en regel at mindre karber = mer vekttap. Dessuten fremheves jo ofte at man helst skal ha næringsstoffene fra den mengden grønnsaker.

Det er dog ikke farlig å spise mindre karbohydrater. Noen lever på såkalt "nullkarbo" og har det helt topp (jeg gjør det selv, i perioder - oftest er vel inntaket mitt på 5-10 gram karbohydrater om dagen) - men andre igjen opplever at vekttap uteblir / helsetilstanden er for dårlig dersom de ikke får i seg mer karbohydrater.

Så svaret er - nei, det blir ikke nødvendigvis for lite karber sånn helsemessig, men dersom du skal følge Ketolysekuren bør du tilstrebe å følge dens anbefalinger. Dersom du etter noen uker observerer problemer, kan du vurdere å øke eller minske karbohydratinntaket. (Det er vanlig å være slapp og dårlig de første par ukene, i overgangsperioden, men dersom det vedvarer mye lenger enn dét, bør noe endres.)

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat