Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-05, 09:33   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jada..... du spiser nok for lite og for skjelden - og det er det som stanser vekttapet ditt. Tror nok du må lese boka omigjen. Spesielt avsnittet med måltidsforslag og oppskrifter. Kuren består ikke bare av egg & fett !! Du SKAL spise minst 15 karbohydrater tild agen og disse skal hoveddsaklig bestå av GRØNNSAKER !!

GRØNNSAKER er essensielt for at kuren i det hele tatt skal virke. For å sitere Torkil: Ketose (som gjør at du ikke er sulten og at du ikke har søtsug) er en kostbar forbrenning, som krever hundrevis av forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymene utgjør den kjemiske " fabrikken" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymene inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker forå skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler.

Du bør heller ikke går mer enn 6 våkne timer uten å spise. Du skal i tillegg drikke mye vann. Det er anbefalt min. 2.5 liter til dagen. Men det ser det ut som du er flink med. (Andre drikkevarer en vann regnes ikke med i vannkvoten.)

Så pluss på grønnsaker til hvert måltid (masse gode forslag i boka) så tenker jeg det blir fortgang i sakene !!

Lykke til videre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat