Opprinnelig lagt inn av Nooria
Jeg skjønner ikke helt spørsmålet her. Mener du hvordan jeg serverte eggeplomme eller hvordan jeg lagde grøt? Jeg kan jo svare på begge deler for sikkerhets skyld 
Vi kjøpte hirse- (til han var 6 mnd), spelt- og havregrøt (etter at han var 6 mnd) på Helios som vi kokte fra bunnen av. Holle brukte vi bare når vi var ute på reise (fordi de hadde instant). Vi har vent oss til det fra begynnelsen og synes det er veldig greit. Det tar jo bare 2 minutter. Da han var 8 mnd begynte vi å kjøpte små havregryn på Helios som vi kokte. Det gjør vi enda.
Tusen takk igjen. Du svarte på det jeg lurte på. Jeg har til nå brukt sånn instant fra Holle. Får vel kjøpe Helios neste gang jeg er i Trondheim. Min lokale helsekost selger bare instant-typen, og jeg har ikke noe igjen etter storepoden.
Opprinnelig lagt inn av Nooria
Når det gjelder egg, så serverte vi det i mange varianter. Det er jo f.eks super å blande egg i sånn fruktgugge (eller smoothie som jeg da vil kalle det). Noe mere næringsrikt enn gugge med egg, bær, avocado, banan og olje, kan man vel knapt servere dem Ellers så har det vært populært å spise bløtkokt egg (kokt ca 6 1/2 minutt). Egg kan jo for øvrig brukes til så mangt 
Ga du en hel eggeplomme første gangen? Eller bare litt? Tror jeg prøver med bare litt jeg, siden storepoden var allergisk mot egg. Har skjønt det slik at det er eggehviten som allergi, men bedre å være litt forsiktig. Sikkert bare "overhysteri" av meg, men men, det er vel slik jeg er.