Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-11, 21:58   #35
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Mental trening og viljestyrke!

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Takk!


Dette mål og delmål er veldig fint når det er noe bestemt en skal oppnå som er forskjellig fra dagens situasjon eller tilstand; for eksempel gå ned i vekt eller lese til eksamen. Det er mindre effektivt når en ikke skal forandre vekta eller en bare skal lese for å holde seg oppdatert i et fag, f.eks. Da går en over på listemål. For meg har ikke lister noen god effekt, mens andre kan jobbe godt etter dem, selv om de ikke har noen endemål utover at det og det blir gjort.
Jeg tror mange her har oppdaget at når et visst mål de har satt seg har blitt nådd, så er det ikke like gjevt å fortsette med å vedlikeholde dette resultatet. Da trengs en annen type motivasjon.
Og denne motivasjonen må være ens egen! Jeg har f.eks. ikke hatt så god effekt av at andre har ment at meieriprodukter er skadelig og jeg bør kutte dem helt ut. Det vil si, om dette var noe jeg bestemte meg for. Jeg har prøvd det, men jeg likte det ikke og da ble det et problem, jamfør det jeg skrev over i forrige innlegg. Skal jeg lykkes med dette, må jeg gjøre det for egen del, og virkelig godta dette som sant, eller i det minste må jeg finne ut at dette er greit for meg.

Veeeeldig enig !

Og er det ikke sånn, da, dere, - at vi er så forskjellige og det handler nok vel så mye om å kjenne seg selv.

Som Sokrates sa: "Menneske, kjenn deg selv!"

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat