Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 03:37   #14
mallilen
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
mallilen er ny på veien

Sv: Ukepenger til en jente på 13 år

Jeg fikk vel 100 kr pr uke fra jeg fylte 10. Dette dekket da busskort,lørdagsgodis, inngang og mat på fritidsklubben to ganger i uka. Hadde ikke noen "tvang" på å gjøre plikter, men tok alltid med meg søpla da jeg gikk på skolen om morgenen, var alltid den som handlet i butikken (mye syk mor), og luftet hunden. Og så elsket jeg å ta oppvaska. Tror kanskje spesielt det siste bidro til at jeg fikk litt ekstra innimellom, så jeg hadde til ekstra ridetimer en gang i blant

Naboguttene her borte (tvillinger på 10 år) får 50 kr dagen. HVER. De får altså 350 kr pr uke i lommepenger. Den ene bruker opp mesteparten på godis, Donaldblader, og leker, den andre kjøper to pakker tyggis, en juiceboks og et tegneserieblad, før han putter resten på sparebøssa og spør om ikke noen kan ta med den i banken så han får det på konto istedet. Han sparer nemlig til "kuuuuul bil je kænn kjøre på jolet mæ, bære pappa sier je får lov, å da lønner dæ sæ me' renta og sånn" Pluss at han faktisk kjøper seg klær selv- blir med mor si på senteret og handler seg kule bukser som mor ikke vil kjøpe fordi de er for dyre. Men gutten har spara så han har egne penger, og spør så mor si hvor mye hu ville brukt på ei bukse. Så betaler han mellomlegget selv :rofl: HELT fantastisk!

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat