Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 08:25   #19
Minni1
Seniormedlem

Minni1 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 54
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Ukepenger til en jente på 13 år

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

13 og 16 åringen her får 500 kr i måneden.

Ser det er noen som reagerer på denne summen. Det kan dere bare gjøre, men vi er godt fornøyd med den måten ungene våre lærer seg å håntere penger på. Det skal gå til ungdomsklubb , buss, lørsdagsgodteri ,sminke,voks til håret osv. I forhold til sine venner så ligger de på gjennomsnittet. Sønnen sa akurat at de fleste han hadde snakket med får mellom 400-600 kr.
Sønnen på 16 år hadde jobb når han var 13 år som han holdt på med i 1,5 år. Måtte gi seg pga en borreliainfeksjon som satte seg skikkelig.

Et lite grovt regnestykke :
lørdagsgodteri 20*4= 80 kr
Kino og buss 1 gang 95+18+18 = 131
Buss til fritidsaktivitet/ kjæreste: 18+18 = 36 *4 = 144
Ungdomsklubb : inngang + drikke og pizza: 60 kr * 2= 120 kr.

Dette er 474 kr.

Ønsker de seg noe dyrere klær enn vi vil betale for eller andre ting så må de betale litt for det selv og må velge bort f eks ungdomsklubb og kino den mnd. Vil jenta ha sminke må hun gjøre prioriteringer som gjør at huin har penger til sminke.

De kjøper julegaver til venner av disse pengene og sparer til lommepenger på ferieturer osv.

Selfølgelig må ungene mine hjelpe til hjemme for å få ukepenger. De hjelper til der det trengs. I perioder når jeg er dårlig må de hjelpe til litt mere og i de periodene jeg er i form gjør de litt mindre. Dette har de aldrig protestert på .De vasker tøy,lager middag, går tur med hunden, vasker badet, støvsuger, trøker støs osv. Ikke alt hver uke men litt hver uke. Rommene sine holder de orden på selv. Skifter sengetøy, vasker og rydder. unnntaket er vinduet, det vasker jeg.

Sist redigert av Minni1 : 31-03-11 kl 08:45.
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat