Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 09:06   #38
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Ketolysekur for 2. gang og kun ned 1.5 kg på 2 uker!? Noen som har et par gode rå

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Tusen takk for tips!! Hvor mange karber bør jeg legge meg på etterhvert mon tro? Det er vel ikke bra å være i ketose så altfor lenge i slengen? Og jeg har slitt masse med bekkenet, er mye bedre nå etter trening, men høres topp ut det du forteller mtp at du er kjempesterk igjen!!

Det er mange som er i ketose lenge, så det behøver du nok ikke bekymre deg for. Det viktigste er at du begynner å lytte til kroppen din. Hvordan føler du deg? Går du rundt og er fysen hele tia? Er du sulten?

I begynnelsen vil du mest sannsynlig få en periode hvor du blir slapp, litt svimmel, får hodepine osv. Dette er kroppen din som får abstinenser på grunn av manglende inntak av sukker. Det er litt tøft, men absolutt verdt det.

Jeg kan dele min personlige erfaring. Før spiste jeg karber i massevis. Pizza og pasta (stoooor porsjon hver gang) sto ofte på menyen. Ofte var jeg slapp store deler av dagen. Energinivået mitt gikk som en berg-og-dalbane. Etter at jeg kom meg over slapphetskneika på ketolyse fikk jeg en helt ny energi som jeg fortsatt har. Derfor er jeg forsiktig med hva jeg putter i meg fortsatt, selv om jeg var "ferdigslanka" til jul. De dagene jeg skeier litt ut merker jeg at jeg ikke føler meg like bra. Jeg er derfor overbevist om at jeg aldri vil tilbake til et "normalt" kosthold, selv om man spiser "alt med moderasjon". Jeg vil heller beholde den deilige, jevne energien jeg har i dag.

Husk også at kroppen din må ha tid til å bli vant til dette kostholdet. Det kan ta tid før kroppen "slipper" og fettforbrenninga setter i gang skikkelig, spesielt hvis du kommer fra en slankekur hvor du hele tia holdt kaloriinntaket lavt og spiste lite fett. Ikke sett 4 uker som et strengt cut-off point. Det kan ta opptil 8 uker før det er skikkelig fart i systemet. Har du ikke nedgang innen da skal jeg være enig i at noe ikke stemmer

Lykke til i alle fall, og velkommen til dietten hvor du aldri går sulten

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat