Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 09:15   #14
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, jeg tror jeg ser problemet her, som de sier over her. Jeg tror nok dette er alt for mye søtning og erstatninger, dessverre ...!
Jeg bare lurer på om du trenger å spise "kosemat" hver dag? Hva med å begrense det til helgene i først omgang? Jeg synes også det ser ut som litt lite mat, uten at jeg vet noe om mengdene. Og grønnsaker, ja. Det kan du godt spise mer av. Hvordan er det med væskeinntak?

Har dessverre sett mange eksempler på at man går ned i starten med både masse søtsaker, erstatninger og sånn, men så lar ikke kroppen seg "lure" igjen. Så da må du nesten lure den.
Du går jo ikke opp heller, gjør du? Så prøv en periode med å kutte ned søtning til det minimale og spis mer grønnsaker, f.eks?!

Ja, nå etter at jeg begynte for andre gang på ketolyse, så har jeg gått rundt med ett konstant søtsug. Har alltid lyst på noe. Slik var det ikke før jul, Da hadde jeg som oftest ikke lyst på noen ting, men tok meg av å til en atkinsbar på skolen om jeg var for trøtt på morgenen til å lage med meg lunsj. Jeg føler ikke at jeg spiser lite mat, føler heller at jeg spiser så alt for mye! Men grønnsakene de bør jeg skjerpe meg på, det vet jeg.Men er så utrolig vanskelig å vite hva man kan bruke av grønnsaker? Her går det liksom mest i sellerirot og løk. har ikke noe imot brokkoli og blomkål, men vet liksom ikke helt hva jeg skal bruke dem til.

Er også veldig sløv på å få i meg nok veske, har dager der jeg er flink, men det er de dagene jeg tenker ekstra mye på det. De andre dagene så tenker jeg ikke på det, og da blir det vell rundt to tre glass til dagen.

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat