Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 09:53   #16
tuttle
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2011
tuttle er på en erverdig vei

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

For noen år siden fikk jeg behandling hos Gro Cecilie Meisingseth Montarou i Oslo. Tror hun holder til der ennå ... Jeg syns hun var veldig flink, og veldig behagelig. Ser jo du skriver at det gjør vondt med lett berøring også. Om det gjorde for vondt for meg å bli massert, kunne hun rulle ball over kroppen min (høres kanskje litt rart ut, men det var utrolig godt!) bare stryke med hendene o.l. Hun er dyktig til å se hva man trenger fra time til time, siden det ikke er alle dager som er like! Vet ikke hvordan det ligger an med ventelister hos henne, men det skader jo ikke å spørre.

Ut ifra det du skriver, så syns jeg det er verdt et forsøk ihvertfall! Det er sikkert lurt å få tatt prøver hos legen også. Ofte kan det jo være en blanding; psyken gir noen symptomer/plager og kroppen legger til noen andre. Det kan være vanskelig å få sortert hva som er hva, og da kan PMT være til hjelp! Selv om det er fysikalsk behandling, så er psykomotorikere godt trent til å se hvordan ting påvirker kroppen. Hvordan pusten flyter, om du blir anspent ved berøring, om kroppen er i "forsvarsposisjon" ...

Har gått gjennom en del tester selv, bl.a CT av hodet og MR, EEG, masse rart, pga besvimelser, pustevansker, vondt i kroppen o.a. Da trodde legen at det var kun noe fysisk galt. Men prøvene viste ikke noe feil, så mamma ble stemplet som hysterisk mor. Etter ei stund fant de ut at jeg var deprimert og hadde angst. Så da ble alt tilskrevet psyken! Det er først nå i voksen alder at jeg har funnet ut at hormonene mine er helt på bærtur til tider, og at de gir meg humørsvingninger og "vondter". Det å ha en fastlege man stoler på, og i tillegg kanskje noen andre som er vant til å se kropp og psyke i sammenheng, kan virkelig være til hjelp. (Håper du ikke syns jeg "kaprer" tråden din med dette! Ville bare komme med noen av mine erfaringer ang kropp/psyke.)

Håper du får det bedre snart!
(Og jeg syns da ikke du syter, forresten! Noen ganger trenger man å få lufta ting man tenker på. Det er jo derfor vi er her, for å støtte hverandre i det hverdagen har å by på ...)

Sender en klem, om du vil ha
Lykke til!

Er nesten på idealvekta, og er egentlig veldig fornøyd!
tuttle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratkontrollert Svar med sitat