Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 12:02   #11
Treningsfrik
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Normalvektig, men høy fettprosent

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det har du jo rett i. Jeg vil bare presisere at fettprosenten er normal. Den er ikke helseskadelig høy, eller høy per se.
Tro meg, høy fettprosent har jeg førstehåndserfaring med. Da jeg veide rundt 80 kilo (jeg er 167 cm) var fettprosenten min på 40%! Det er temmelig drøyt når man tross alt ikke har SÅ mye overvekt. Det var ikke snakk om muffintops, men heller en overeset deig med dobbel dose gjær!
Det jeg vil fram til er at den fettprosent på 24,5 ikke er noe å stresse med, så lenge man ikke har typ alt rundt magen. Som du jo også sier, så vil dette stabilisere seg med et godt sammensatt lavkarbokosthold, og så kan man jo trene litt også, da. Muskler tar jo tross alt opp mindre plass enn fett. (Men det veier ikke mindre, da, selv om folk sier det hele tiden! ).

He, he, he...kan levende forestille meg den deigen med dobbel dose gjær ;-)

Jeg har tynne armer og bein og kiloene la seg på mirakuløst vis fra midt på hoftene/rompa og opp til puppene. Så selv med normal fettprosent trivdes jeg veldig dårlig med fasongen min. Jeg tok før og etterbilder og når jeg får mot til det skal jeg legge ut bildene. Det er ganske stor forskjell på bare 11 dager.

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat