Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 12:32   #10
Treningsfrik
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Fullstendig stopp i vekta! Kan noen se på kostholdet mitt?

Opprinnelig lagt inn av sonjaera, her.

Jeg begynte i januar og gikk ned 3 kilo ganske fort, men nå har det vært stopp i ca. en mnd.

Dette spiser jeg:

Frokost:

1 lavkarbobriks (oppskrift herfra) med smør, ost, skinke eller makrell i tomat. Litt agurk.
1-2 egg
Vann

Lunsj:

2-3 lavkarbobriks med ost, skinke, agurk. Bruker mye smøreost i lunsjen så da har jeg ikke smør på.
2 egg
Eller en omelett med ost, bacon eller skinke

Før jeg går fra jobb tar jeg meg gjerne en briks igjen med litt pålegg eller en rett i koppen med lite karber 3.35 gram pr. kopp.

Middag:
Kylling eller annet kjøtt (koteletter) med grønnsaker (blomkål/brokkoli) eller salat. Bruker gjerne litt rømme eller dressing. Spiser meg mett.

Kvelds:

1 briks med ost/skinke eller fisk av et slag. Eller litt tunfisk med majones, oliven, fetaost.

I tillegg til dette trener jeg styrke tre dager i uka. Da drikker jeg en proteindrikk rett etter trening.

Utskeielser:
Litt vin i helgene. En til to biter mørk sjoklade på en lørdag.

Hva gjør jeg galt? Hvorfor vil ikke vekta rikke seg NOE?? Er ganske frustrert her. Har vært så flink etter jul. Har lest masse om kosthold og trening. Trodde derfor jeg gjorde noe riktig denne gangen.

Jeg synes du spiser lite mat. Og med fare for å gjenta meg selv (og et par andre her også :-): Du spiser ALTFOR lite fett. Jeg ser du lever etter Atkins, har fått med meg at det er spesielle faser i den dietten, men jeg kan ikke noe om den så jeg svarer utfra vanlig LCHF.

før jeg ble gravid var jeg i ketose i flere mnd, ikke pga overvekt, men fordi jeg ønsket å øke prestasjonene på trening. Jeg trente 4-6 ganger i uka. Du trenger ikke karber for å trene. Når kroppen din blir vant til å bruke fett som energikilde er du ikke avhengig av karbo. Du slipper å spise innenfor ei viss tid før trening og etter ei stund vil du ikke lenger oppleve å være avgengig av å spise innefor ei viss tid etter trenig. Og du blir mindre plaget med melkesyre. Kroppen din vil i tillegg ha høye nivåer av anabole hormoner så du får bedre utbytte av treninga.

Du kutter ut smøret fordi du bruker mye smøreost? Her lukter det fettskrekk. Jeg ville brukt masse smør i tillegg til smøreosten.

Vær også varsom med proteindrikken hvis den er søt. Selv om den er søt av kunstig søtning så vil den for noen forhøye insulinnivåene noe som igjen fører til økt fettlagring/mindre uttak av fett.

Så mitt råd til deg, i tillegg til de gode som er kommet fra de andre, er å få inn mye mer kalorier i kosten din, og de må komme via fett, fett og atter fett.

Kroppen din trenger tilgang på fett for å forbrenne fett. Merkelig, men sant :-)

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat