Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 13:08   #26
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ukepenger til en jente på 13 år

Søstra mi er snart 14. Hun får som tidligere nevt 400 kr mnd som egentlig skal rekke til alt. Jeg vet ikke hva de har definert som "alt", fordi skiutstyr, klær, utflukter etc får hun penger til i tillegg. Hun er "flink" til å sette opp hva hun må bruke pengene på, men er hun blakk så får hun mer penger uansett.

Og jeg er bekymret for framtiden hennes. Mora bruker penger hun ikke har, hver dag, mens hun klager på dårlig råd. Pappa eier ikke økonomisk sans og for han forsvinner pengene bare uten at man helt vet hvor de går. Søstra mi er dollete. Hun har mer sminke, hårpleieprodukter og pyntestæsj enn jeg har, og jeg har kjøpt MYE det siste året. Hun trenger tre doble klesskap til klærne sine og hun bruker de fleste "pene klærne" bare en gang foro hun har visst seg i dem før. Jeg trenger straks også to doble klesskap, men jeg har kjøpt mine klær selv og ikke på bekostning av andre ting.

I hennes verden så er det BARE å kjøpe ting. "SKAL HA!" er vanlig ord hjemme. Og hun får. Jeg vet ikke hvordan i all verden hun skal klare seg når hun flytter hjemmefra om 2 år. Når hun må betale husleie og kjøpe dopapir og bind selv. Da er det ikke bare å kjøpe seg ny kjole fordi den var på salg og kosta 99 kroner.

Neste år skal hun konfirmeres. Hun kan UMULIG få konfirmasjonspengene sine på bankkortet, da er pengene borte før det har gått en måned. 50 kroner her og 100 kroner der er ikke så farlig er mentaliteten hun er vant til, men når man bruker 50 kroner her og 100 kroner der, og gjør det hver dag så blir det penger i lengden.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat