Vis enkelt innlegg
Gammel 31-03-11, 19:51   #35
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ukepenger til en jente på 13 år

14-åringen min får 200 inn på bankkortet hver fjortende dag, forutsatt at han har gjort de oppgavene som følger med ukelønnen. Han skal gå ut fast med papir, holde rommet nogenlunde ryddig, tømme oppvaskmaskinen og annet småplukk jeg ber han om.

Disse pengene disponerer han slik han vil selv, men slurver han unna og oppgavene er ugjort så er det trekk i lønna. Gjør han ekstra mye eller er barnevakt for lillebror fordi jeg skal noe ekstra så får han litt mer.

Jeg ser at dette motiverer han til å lære seg nye arbeidsoppgaver hjemme, blant annet å henge opp tøy, brette osv. Han skal gjøre en liten ting hver dag, men noen dager kan det f.eks være å tørke av kjøkkenbenken.

Han får telefon og transportpenger uteom. Det jeg synes er bra er at pengene stort sett går til musikk (itunes) eller han sparer til spill han ønsker seg så det er lite sløsning på godteri.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat