Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-11, 08:20   #8
Treningsfrik
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Blir dårlig av å ikke spise karbo ... Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av eliber, her.

spiser egg og kanskje litt bacon til frokost, salat eller egg til lunsj, kylling, fisk ell kjøtt til middag.. etter ei uke så orker jeg nesten ikke mat lenger så går jo ned i vekt..
har ikke begynt igjen ennå, men vurderer å begynne igjen snart.. takk for svar

Dette er altfor lite mat for meg i alle fall. Jeg etterlyser også fettet, som er det som skal erstatte energien du ikke lenger får fra karbene. Fett er jo også det som er med på å trigge kroppen til å forbrenne lagret fett.

Jeg spiser til sammenligning 130 g rent fett hver dag, pluss fettet jeg får i maten.

En normal dag for meg er:
Frokost: 2-3 egg + masse bacon. Jeg pleier å røre eggene sammen med fløte og smør. Dersom jeg har det veldig travelt rører jeg sammen to egg med en god dæsj fløte, og så drikker jeg det (krever trening :-).

Lunsj på jobben spiser jeg gjerne skinke- eller kyllingsalat med 1-2 egg og masse majones, olivenolje og 2 ss udo's choise olje.

Middag: Biff med bernaise saus, smørdampet brokkolig og blomkål med en ekstra smørklatt oppå.

Da er det sjelden jeg trenger noe til kvelds, men jeg kan hive i meg en avokado om jeg føler at det er noe som mangler.

Dette er bare et ekspempel, jeg spiser veldig variert fra dag til dag og tar stort sett det jeg har lyst på i øyeblikket. Og så har jeg kun et helt fastlagt måltid og det er frokosten. Ellers spiser jeg når jeg er sulten, kroppen min har blitt veldig flink til å si fra om sult/metthet etter at jeg begynte på dette kostholdet. Men som du ser så spiser jeg ganske mye mer mat enn deg. Jeg er 174 cm høy og middels aktiv.

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat