Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-11, 11:19   #1
Nurk
Medlem

Nurk sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Nurk er ny på veien

Finn 3 feil! ... Evt 1 ... eller 5 ..?

HVA gjør jeg galt, mon tro?
Håper noen kloke hoder her inne kan hjelpe meg litt på vei?

Info om meg:
174 cm, veier pr nå 82,5 - veide 84 da jeg startet for 3 uker siden.
Har maaange svangerskaps-kg å gå ned. Er plaget med litt vann i kroppen.
Veier mat og bruker diett.no aktivt.
Har denne fordelingen daglig: 70-75% fett. 20-25% proteiner. 5-10% karbs.
Skal ha, ifølge diett.no, et inntak av kalorier på 2100. Jeg ligger på max 1500.
Går turer 3-4 ganger pr uke (1 time) og sykler på spinningsykkel ca 2-3 ganger pr uke (30 min)

Slik ser dagen ut som regel:

Frokost: Egg og bacon eller omelett med litt grønt ved siden av.
Lunsj: Hopper dessverre over, er travel og "glemmer" den bort. Men HVIS jeg husker den, så er det stort sett salat med skinke/kylling og rømme-dressing.
Middag: Rent kjøtt eller fisk med grønnsaker, fløte/cremefraiche-sauser og evt litt salat.
Kvelds: Oste-knekkiser (Kavli) eller evt en sukkerfri muffins.

Har også bakt lavkarbo-brød som jeg avog til spiser til lunsj, men innbiller meg at det er lurt å droppe "brød" inntil videre...
I helgene koser jeg meg med lavkarbo-is eller en kake....Men ikke over-spising på noe som helst måte. Jeg ligger fortsatt bra an ifht kalorier...

Drikker ca 2 l vann daglig.
Spiser max 20 karbs - som regel rundt 15-17....noenganger nede i 8-9-10..og det er vel for lite kanskje...

Første 2 ukene gikk jeg ned til 81,5. Var superfornøyd. Nå, 3 uken er jeg opp 1 kg igjen og har landet på 82,5. Dette er også første uken jeg har vært slepphendt med lunsj og droppet den. Har det noe å si?

Jeg er IKKE i mens eller eggløsning akkurat nå...så nei, dette er ikke syklus-krøll.

MEN hvorfor, kan noen forklare, vær så snill, - er det vanlig at det blir litt surr den 3 uken? Noen går opp, noen står stille osv....HVA er det som skjer? Og hvordan er det mulig å gå OPP når kalori-inntak er mindre enn forbruk, samt at jeg spiser "riktig" sammensatt mat? (tror iallefall 70, 20, 10 er bra...men...)

Er åpen for korrigeringer.

Kan det også være at et lavkarbo-kosthold funker best første gang? Jeg gikk jo som sagt ned 15 kg sist - men denne gang går det usedvanlig seeent i forhold...

Alle tips mottas med takk!!

Sist redigert av Nurk : 01-04-11 kl 12:35.
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat