Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-11, 16:13   #10
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Finn 3 feil! ... Evt 1 ... eller 5 ..?

Dr Michael Eades har i sin blogg prøvd å gi en forklaring på kcal inn - kcal ut fenomenet. Det er bare ikke sånn kroppen vår fungerer. En mann som gikk på lavkarbo, spiste 2500 kcal, og vekta ville ikke rikke seg lenger. Etter et besøk hos Dr Eades gikk han opp til 4000 kcal (veldig mye fett) og dermed begynte vekta å tikke ned 1 kg i uka, enda han ifølge alle kcal tabeller skulle ligge på ca 2300 for å holde vekta stabil..
Eades går inn på å forklare mekanismene i mitokondriene, hvordan veldig mye fett gjør dem "porøse" slik at fettet omtrent "renner" ut (veeeeeldig forenklet).
Mye trening er ikke det beste om man vil ned i vekt. Spesielt ikke om man spiser så lite som 1500. Det fungerer på Grete Roede modellene, ikke på lavkarbo i lengden.
Jeg anbefaler at du varierer kraftig i treningsintensitet. Lange, rolige turer skal alltid brytes opp et par ganger med et par harde spurter, for å bryte påslaget av kortisol, og trigge veksthormoner. Økt oksygenopptak betyr mye bedre fettforbrenning, og økt oksygenopptak får man raskest ved å kjøre intervaller et par ganger i uka. Sånn bygger man muskler raskest også, så vekta vil kanskje ikke peke så mye nedover av den grunn. Skal man raskest ned, tror jeg et rask tur på 20 minutter før frokost er det beste, og så ikke trene mer den dagen. Spise nok, nok fett, og med en god klikk Cocosa hver dag. Kanskje også prøve med UDO`s Choice, det påståes at den inneholder fettsyrer som trykker på de riktige knappene inne i cellene. Men den er dyr i Norge altså, bør kjøpes på nett. Kaste alt som har med kaloritenking på båten, sett vekta på loftet, og vei deg ikke før siste dagen i Mai. Da kan du eventuelt revurdere, eller fortsette. Da har du fått et større bilde av situasjonen. Ikke stress, det er en garanti for all vektoppgang, uansett diett. Stresser du maksimalt, kan kroppen lage mer glukose enn du aner.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat