Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-11, 20:12   #20
Fluke83
Medlem

Fluke83 sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 42
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Har du en god pizzabunnoppskrift?

For den som er litt stø i engelsk og kan omregne grader og mål (masse nettsider som gjør dette for deg) så er dette den beste lavkarbopizzabunnen jeg noensinne har laget, og jeg har prøvd en del...

http://www.examiner.com/low-carb-in-...h-its-wow-gold

Den er sinnsykt god, smaker RIKTIG, og det beste av alt, den er stort sett laget av BLOMKÅL..!

I diskusjonsforumet jeg fant den var det noen som ikke fikk den "tørr" nok, for hvor bra den blir kommer an på hvor tørr man får blomkålrisen.

Det står vel også i oppskriften, men man skal ikke tilsette vann for å koke blomkålen i mikroen, er nok vann i blomkålen til å begynne med at den blir kokt av sitt eget vann. Jeg rasper også opp blomkålen FØR jeg kokte den..
Når jeg hadde lagd blomkålrisen så spredte jeg den også utover et bakepapir på en plate og "tørket" den på lav temp i ovnen en stund....

Jo tørrere blomkålris, jo bedre blir bunnen

Jeg stekte den også litt lenger enn det står før jeg la på fyllet, siden den siste stekingen etter at fyllet kommer på ikke gjør så mye mer for stekingen av bunnen, det er kun for å få osten smeltet og gyllen

Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat