Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-11, 14:37   #7
Labomba
Seniormedlem

Labomba sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Angående sukrin

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Klarer visst ikke la være å pirke litt her. Sukrin blir faktisk tatt opp i tarmen i stor grad, men utover dette, så stemmer det som du sier at kroppen ikke kan nyttegjøre seg dette molekylet, og det skilles uforandret ut i urinen.
Dersom man spiser store mengder, vil endel ikke rekke å bli tatt opp i tarmen, og da vil man kunne oppleve lignende symptomer som ved de fleste andre sukkeralkoholer (les: luft i magen, diaré etc).
Til TS: Det er ingen som hindrer deg i å bruke ubegrenset med sukrin, men hvor bra det er i det lange løp, er heller usikkert. Alt med måte, tenker nå jeg.
On a side note: i endel land blir sukrin (eller erytritol som det egentlig heter) oppgitt til å inneholde ca 20kcal pr 100g

Det kan jeg skrive under på!! Spiste 6 biter av marsipan med 70% sjokkis og peanøtter på i går kveld, og nå springer jeg på toa`n hele tiden. Ikke smart
Testet sticksen i går før jeg la meg, og nå, og den er mørklilla. Altså ingen negative utslag annet enn i wc Lærer så lenge man prøver, så det gjør jeg ikke igjen.

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat