Sv: Veldig ny og veldig usikker
Velkommen hit!
For det første ville jeg ikke startet med noen ketolysekur, det tror jeg blir en for stor omveltning for kroppen din - med mindre du trives på kuren, og kan tenke deg å holde deg i den strenge delen av lavkarbo.
Hexeberg er et kjempeutgangspunkt for deg, tror jeg. Frem til du får boka ville jeg bare startet med å kutte ut eller spise mye mindre av endel høykarbo ting fra kostholdet: sukker, mel, poteter, ris og pasta til å begynne med.
Når det gjelder søtsuget har jeg iallefall opplevd at det blir mindre når jeg går ned på karbohydratmengden. De dagene jeg har spist over 70 kh, når jeg gikk på Lutz, så merket jeg samtidig at både sult og søtsug økte. MIN grense ligger på mellom 50 - 70 for at jeg skal ha det bra.
Jeg har nå fulgt ketolysekuren i litt over 3 uker, men har ikke gått ned mer enn 1 kg i vekt - men nesten 4,5 cm rundt livet - så merker at ting skjer. Jeg trives ganske godt på ketogent kosthold - så tror nok du må prøve deg litt frem til å finne det som passer deg best, og ikke minst må du finne ut hvilket kosthold du skal følge etter at du har gått ned. Skal du tilbake til et "høykarbo" kosthold - dvs. over 150 kh i døgnet, er det muligens andre ting du må ta hensyn til også - for ikke å gå opp igjen.