Vis enkelt innlegg
Gammel 03-04-11, 12:02   #5
Modezty
Seniormedlem

Modezty sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veldig ny og veldig usikker

Du må først bestemme deg for en retning, før det er mulig å komme med gode råd. Så lenge du bestemmer deg for en retning med mindre enn 72 kh kan du spise ganske fritt med fett, mens du bør redusere når du kommer over. Lavkarbo er vel definert som kosthold under 150 kh, hvis jeg husker rett. Fedon f.eks. ligger i den øvre kategorien mens Skaldemann, Ketolyse og Atkins ligger i den nedre delen.

Kjøttdeig inneholder mer fett enn karbonadedeig, og jeg bruker det mer nå enn tidligere for å få opp fettprosenten i maten.

For noen er søtningsstoffer en partystopper - dvs. noe som hindrer vektnedgang. Jeg gikk ned 15-16 kg samtidig som jeg drakk rundt 2-3 liter Pepsi Max om dagen i fjor, så for min del var det greit. Hvis du er vant til å drikke Pepsi Max kan du jo fortsette med det - og skulle ikke vekta rikke seg på f.eks. 4 uker, kan du jo forsøke uten kunstig søtningsmiddel? Jeg fant ut at jeg ikke tåler aspartam, og har ikke drukket brus eller annet med aspartam siden august i fjor.